mandag den 20. august 2018

Havens skamplet...

Vi har i lang tid - faktisk næsten siden vi flyttede ind, haft sten af forskellige størrelser liggende på en terrasse, som vi ikke brugte.

En skamplet i haven med rod og masser af ukrudt og en flot blå hortensia...


I sommerferien fik vi (altså de andre i familien) kigget lidt på rodet og fik fjernet alle sten og krukker, som var smidt i en bunke.

Planen var, at fjerne fliserne og de sten, som afgrænsede bedet/ukrudtet. Og bare jævne det hele og så græs, når efteråret kommer.

Men så dukkede terrassen op, mindste teenager fejede den og vupti - så var den jo egentlig ikke så grim.

Så vi nøjedes med at fjerne de store marksten rundt om bedet.

Og så overvejer vi, om ikke terrassen skal forvandles til en træterrasse. Jeg tænker, espalier rundt i bedet for at skabe læ, måske med overdækning af en art...


Og mens vi tænker, og jeg drømmer, så nyder vi, at rodet er væk. Kun ukrudtet står tilbage, men det er vist kun til en trillebør og greb kommer forbi...



Måske skal bedet bygges op med kantblokke som i resten af haven. Jeg drømmer og håber på godt vejr i efterårsferien, for så måske... hvis nu...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net