søndag den 9. april 2017

Så er vi ligesom i gang...

Så er påskeferien igang. Og den står på havearbejde...

Eller det vil sige, for nogen af os. Manden skal arbejde, midtermanden stikker af på ferie mandag til fredag (mon han kendte mine planer 😁) og teenageren skal volley påske camp fra torsdag til lørdag.

Men de dage, hvor de er hjemme, skal vi alle i haven. Ellers må mindstemanden og jeg holde skansen, det er vi heldigvis gode til 😁

Vi fik (endelig) tømt de to små bede for resterne af bønnerne og fyldt kompost jord på, så de er klar.
Og jeg fik endelig bar jord at se på - elsker det...



Rabarberne blev flyttet i ny kasse og delt lidt op. Jeg har tjekket med min plante-pusher, og det var okay at gøre det nu. Jeg havde nu nok taget chancen alligevel...



De to gamle jordbærbede, som ikke blev gjort rent i efteråret, blev befriet for visne blade og ukrudt. Og jeg fik endnu engang små nye jordbær planter til rådighed.



Bedet med tranebær blev fyldt op med spagnum, og midstemanden nød at sjaske med vand. Så kan vi godt få købt de sidste seks tranebær planter, så bedet er fyldt op...


Teenageren fik kørt møg kørt i et af de tømte bede og nåede næsten at fylde det op med jord. Resten når han i dag, mens hen forhåbentlig når endnu et bed. Derefter står den igen på tømning af højbede, inden der skal fyldes på igen...


7 kommentarer:

  1. Der er en del hårdt forarbejde med klargøring af højbede. Jeg synes jeg har kørt jord og møg i månedsvis (men jeg har jo holdt pauser ;-)). Jeg har også gået og flyttet rabarber. Jeg gjorde det ellers i efteråret, men der var mange jeg ikke havde fået med, og de er blevet flyttet nu. Spurgte du også om man så må trække stilke i år, eller skal de mon hvile sig?
    God dag i haven!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, møg og jord, møg og jord, så går tiden, men det er dejligt at få gjort:-)
      Jeg har trukket stilke de sidste 14 dage, og der skulle ikke være problemer med at tage igen, når de har sundet sig en eller to uger, fik jeg at vide. De har jo bedst af at være næsten nøgne sidst i juni - så skulle de give godt igen næste år. Og det er jo ikke så ringe endda....
      God påske:-)

      Slet
    2. Åh, det var godt nyt! Så skal jeg i haven efter rabarber :-)
      Tak, Susanne, og god påske til jer!

      Slet
  2. Sikke en effektivitet! Og sikke en go' følelse det må gi' :-)
    Det er i hvert fald en god måde at starte påskeferien på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt at have tid til at komme i haven😃
      Og ferie betyder jo, at ryggen kan nå at komme sig, inden jeg smutter derud igen😂

      Slet
  3. God arbejdslyst, den køkkenhave ser så fin ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, der er meget arbejde med den, men det kommer igen i hobetal, når vi begynder at høste😃

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net