søndag den 27. juli 2014

Skru bare ned...

Jeg elsker sol og varme - især når jeg har ferie.

Meeeen jeg gider ikke mere lummervarme, gnavpander og fluer. Vi fik desværre ikke det vand DMI lovede i går. Ikke engang 1 mm.

En enkelt kort byge blev det til. Og efter få minutter kunne dens eksistens kun ses på havebordet - og kun fordi det er olie behandlet, så der dannes vandperler på bordet.

I et af vores rode-bede - vi har et par stykker, som vi stadig ikke er kommet til - vokser der nogle hortensiaer. De har ikke tidligere blomstret, men i går er der fine blå blomster. De står desværre et sted, hvor vi ikke rigtig kan nyde dem, så jeg har smidt nogle i et fad med vand.



Nu står faddet på havebordet, så vi kan nyde blomstrene. Og der er nok til at skifte dem ud en del gange.


Og her ses tydeligt vandperlerne.

6 kommentarer:

  1. Her har vi SLET IKKE fået regn! Jeg elsker ellers også sol og varme, men jeg må indrømme at jeg kikker langt efter nogle sorte skyer!
    Dine hortensia i fad er super søde. Jeg har også hortensia i fad herhjemme :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-)
      Ungerne har forsøgt med regndans i dag - desværre uden effekt:-)

      Slet
  2. Vi var på en campingplads i går, og der gav der også kun en stor byge, og resten af dagen fint vejr.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er jo rart nok, når man er på en campingplads.
      Haven og luften ville her have rigtig godt af 10-15 mm, men det bliver vist i mine drømme:-)

      Slet
  3. Kan kun give dig ret, det er for varmt. Har stadig ferie og har ikke nået noget af det jeg ville have lavet, for kan ikke lave noget i varmen.. Når det er for meget, så er det en tur i bilen med aircondition tændt,

    SvarSlet
    Svar
    1. Den havde jeg ikke overvejet - bilen selvfølgelig:-)
      Nu håber jeg bare, det holder stik med mindre grader de sidste dage af ferien - og skulle en regnbyge eller ti komme forbi - er der kaffe på kanden:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net