torsdag den 31. oktober 2013

Helt ærligt, lille post.....

Indimellem er det let at forstå, hvorfor befolkningen kun har hovedrysten til overs for institutioner som eksempelvis Postdanmark. Regler er regler, og de skal naturligvis følges, men...... indimellem altså.....

Og hvorfor nu det - jo, jeg havde bestilt en pakke. Noget der sker en gang i mellem. Jeg betaler aldrig for at få pakken leveret til adressen - kun til den lokale brugs. Jeg sparer 20 kr. og skal alligevel hente pakken på brugsen, da vi jo sjældent er hjemme, når posten kommer.

I går var jeg så hjemme, da posten kommer. Vi bor jo på landet, så posten kører ind på gårdspladsen, stiger ud med breve, aviser og den famøse pakke. Midt mellem postbil og vores hoveddør går det formentligt op for posten, at pakken ikke skal afleveres. Så efter lidt post dans frem og tilbage i gårdspladsen, går posten tilbage til bilen med pakken. Derefter går hun hele vejen uden om vores hæk for at komme breve og aviser i vores postkasse, som jo står ude ved vejen. Hvorfor hun ikke benytter lågen i hækken, men går uden om, må guderne vide. Derefter hele vejen tilbage om vores hæk, ind i gårdspladsen igen for at køre væk med pakken. På vejen tilbage til postbilen vinker jeg til hende fra køkkenvinduet, hvilket hun ser. Hun får lavet et for kølet vink tilbage, formentlig utilpas over, at jeg måske har set hele optrinnet.

Sidst på dagen kører jeg så til brugsen for at hente pakken, som var mindre end 8 meter fra vores hoveddør tidligere på dagen.......helt ærligt - bare de selv kan finde ud af deres system!


Pakken blev hentet så sent, at jeg ikke kunne tage ordentlige billeder af indholdet, så de kommer lige en anden dag. Men det drejer sig om.....julen!

2 kommentarer:

  1. Nej, altså, hvor morsomt og hvor irriterende på én gang! Jeg håber at afleveringen af næste pakke i dag er foregået korrekt ved døren ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er super, så hurtigt du har eftersendt resten.
      Den pakke henter jeg så på brugsen i morgen:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net