onsdag den 19. februar 2014

Orkide børnehave....

Hvert forår - og ofte i vinterferien - planter jeg mine orkideer om. Samtidig begynder jeg gødningen af de overvintrende igen. Jeg elsker orkideer og får godt og vel halvdelen til at blomstre igen.

I det ene vindue i vaskerummet har jeg fået lavet en zinkbakke i vindues bredde, så jeg slipper for urtepotter, der fylder for meget. Ungerne kalde vinduet for orkide børnehaven.

Her står de mod syd og får sol indtil ved 13 tiden. Derfor har jeg sat beskyttende film på den nederste del af vinduet.


Stålbordet i bryggerset bliver inddraget og omplantningen kan begynde. Dem i blomst bliver blot gødet, inden de returnerer til deres plads i køkkenet.



 
 
Bagefter bliver de sat i børnehaven igen, så er det det bare at vande og holde øje med nye skud.
 
 

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net