onsdag den 12. april 2017

Når planlægning er hyggelig...

Når nu vejret ikke helt er på min (have-) side, så er det jo godt, at der stadig er ting at gøre indendørs.

Så som planlægning af køkkenhavens bede. I år er jeg ikke begrænset af sædskift, da vi jo har skiftet jorden i alle kasser uden blivende frugtbuske. Så er det lidt lettere.

Til gengæld er der også nogle frø til pyntegræsser og bunddække, som skal i jorden. Det er vist på tide. Så når køkkenhaveplanen er på plads, må jeg vist hellere komme i gang med det...








Oversigten over køkkenhaven samt over vores frugttræer hænger på skabslågen i kontoret. Så er det let lige at skabe et overblik.



5 kommentarer:

  1. Wauw, det er lige efter mit hoved -- systematik, orden og overblik -- og det ser enormt hyggeligt ud med frøposer og alt muligt :-) Jeg kan godt forstå, at haven trækker i dig :-)
    I dag er det gråt, blæsende og koldt her hos os, dog endnu ikke regn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis ikke jeg har et system til det, så er udbyttet slet ikke alle anstrengelserne værd - og så er jeg bare til lister, kasser og systemer generelt...
      Forhåbentlig bliver vejret bedre i orden - de lover, og jeg håber:-)

      Slet
  2. Det godt nok struktureret, dejligt nemt.
    Min mor taler om at havde x planer som så bare går på omgang, så skal hun ikke tænke nye planer når hun har indtægt sædskifte.
    Din have er stor, I må være meget tæt på selvforsynende med frugt og grønt, og de produkter der kan laves af det. Imponerene

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har også tidligere haft en plan, som bare gik på omgang, men de seneste år har vi dyrket noget forskelligt fra år til år, og så duer en "omgangsplan" ikke mere, desværre...
      Men det var da det nemmeste, så forstår godt din mor:-)
      Vi er i hvert fald selvforsynende med meget, og det er dejligt:-)

      Slet
    2. Ja så går sådan en plan jo ikke

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net