lørdag den 22. marts 2014

Nyt at kigge på - snart...

Så har vi været på planteskolen for første gang i år. Vi kommer på den skønneste planteskole, hvor vi altid får masser af inspiration og gode ideer af indehaveren - en rigtig havenørd i ordets bedste betydning.
 
Med hjem kom 4 klatrehortensia (Hydrangea Petiolaris), som straks blev plantet ved rivenettet i gårdspladsen. Eller straks og straks - det var min tjans, så det tog faktisk det meste af en eftermiddag, selv om det var let at grave de små huller. Og jeg havde som sædvanlig min "hund" med, som jo følger mig overalt.


 
I efteråret gravede vi roserne (Santana) op af bedet. De var utrolig skønne i deres nærmest blodrøde farve, men de strakte sig meget efter lyset, og jeg havde ikke behov for, at de var nemmere at se ud af vinduet på første salen end fra køkkenvinduet. Så de har fået nye ejere.
 
 


Jeg er blevet lovet, at klatrehortensiaerne allerede efter næste sæson dækker rivenettet næsten fuldt ud - og jeg glæder mig helt vild.


 
Husk den igangværende give away. Deltag her
 

2 kommentarer:

  1. Jeg er glad for min klatrehortensia, det tror jeg også, du bliver for dine. De er i al fald villige og kommer til at fylde en del. Og så får de de skønneste blomster, som nærmest er fine hele sommeren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi havde en ved vores første hus, som var 2 meter bred og knap 4 meter høj. Så de skal nok holdes lidt nede her. Men vi skal bestemt have et par mere - vi skal bare lige have gjort klar til dem:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net