torsdag den 8. august 2013

Fodboldtrætte børn og oprydning

De to store er i fodboldskole denne uge. 6 timer hver dag med fodbold. leg og sjov med gamle og nye kammerater. 90 børn i alt. Tobias er med for fjerde gang, mens det er Niklas' anden gang. Og de elsker det. Og så foregår det i egen landsby, hvor fodboldskolen i går fejrer 20 års fødselsdag. I dag var vejret ikke det bedste. Men alligevel var var det trætte og svedige unger, fik jeg med hjem. Og de er trætte. Og ømme. Så selv om det kun er sidst på eftermiddagen, så kravler de i nattøj efter et velfortjent bad. Men først skulle de have nogle vitaminer fra køkkenhaven, mente de.


Og med sig op fra køkkenhaven havde de disse. Nu er de perfekte i størrelse.


Mindstemanden tilbringer tiden i SFO, hvor de forsøger at være så aktive som muligt. Så han sover også hurtigt om aftenen. Til gengæld er der gang i ham, lige til han skvatter om.

Det betyder, at efter et bad vil de helst bare være i fred. Ligge på sofaen og se fjernsyn eller spille - og det får de lov til. Det giver så mig lidt tid til at få ryddet op. Jeg har gennem tiden samlet utrolig meget, som jeg liiiige kan lave det eller det af. Men tiden gik, og nu er det bare rod, som jeg aldrig får brug for. Så jeg rydder ud med hård hånd, så de ting som interesserer mig nu kan få hylde plads.

Jeg er for eksempel rigtig træt af, at mit stof ligger i en kasse, at strygebrættet bliver brugt som lager for alt muligt, at sybordet drukner i mønster som ingen plads kan finde, at mine indskudsborde stadig mangler maling, og at papirer og lapper flyder på skrivebordet.

Så mit hoveder er fyldt med: hvad er smartest, organisering af mønstre, opbevaring af sytråd og knapper og sortering af stof.

Og så leder jeg videre i blogland for de rigtige ide'er til det hele. Nå nej - jeg skulle jo bruge tiden på at rydde op!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net