mandag den 26. august 2013

Vinterens første (og største?) projekt...

Et af vinterens store projekter bliver at male trappen til første sal. I påsken fik jeg malet gulvet i stuen ovenpå. Og så blev det udevejr - maling indendørs er bare en vintersyssel. Trappen skal være hvid, men jeg er lidt i tvivl, om topstykket på gelænderet (har sikkert et tjekket navn) skal være hvidt. Er det praktisk? Men hvad farve skal den så have?

Gulvet i entreen er en slags meleret grøn, men jeg er ikke lige til grøn topstykke. Og sort eller grå er absolut heller ikke mig. Men den kan jo også altid blive hvid, og så kan jeg male (igen igen), når det viser sig ikke at være praktisk.







Når trappen bliver malet, kan jeg også få sat vores ledninger fast. Den ene skal nemlig bores gennem det lille repos på trappen for at blive mindst synligt. Man kan se, at det siden gulvet blev lagt, har det været meningen, at trappen skal males. Der er malet for.

Brandslukkeren pynter ikke, men er bare et nødvendigt unde, som børnene (og vi andre) har det bedst med, er der.

Jeg glæder mig til entreen er færdig. Det bliver så godt.



 
Men jeg skal altså have besluttet mig i løbet af et par uger, så jeg kan få bestilt mere maling. Så jeg er klar, hvis vejret lige pludselig ikke er udevejr.  

2 kommentarer:

  1. Så langt nåede jeg inden jeg stoppede med at rulle på din blog. Den er altså hyggelig :)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net