søndag den 21. december 2014

Klar til julefrokost...

Så er bordet dækket og klar til juleforkost i dag med begge hold bedsteforældre. Og juletræet er pyntet. I år med store røde og små hvide kugler, hvide soldater og de sædvanlige sølv lyseholdere fra Georg Jensen.


Nu mangler bare en støvsugning af de faldne nåle, inden gaverne kommer ind, når gæsterne har forladt os i dag. Vi har købt juletræ et andet sted end vi plejer - og det gør vi ikke mere. Det fælder allerede helt vild, så mon ikke det er uger siden, det blev fældet. Næste år besøger vi vildsvinene igen.


Bordet er dækket med lysestagerne samt sølv kugler beregnet til bordkort fra Drømmegaven.dk. Og juleplatter til dem, som spiser sild - det passer nemlig lige med de syv, jeg pt. har fundet.





"Adventskransen" er flyttet over på anretter bordet, så sidste lys kan tændes i morgen under frokosten. Nissen på bordet er min gamle, som jeg fik, da jeg var indlagt som 2-årig på sygehuset i julemåneden i 1974 - så den er jo ikke ret gammel...



6 kommentarer:

  1. Rigtig god ide med jule-platterne... de er kønnere på bordet, end de ville være på væggen, men det er bare min mening.
    Glædelig jul til dig og dine.
    - Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia. Jeg kunne ikke drømme om at hænge dem på væggen:-)
      Rigtig glædelig jul til dig:-)

      Slet
  2. Det ser hyggeligt ud! God fornøjelse til jer alle!

    SvarSlet
  3. Julemaden smager altid ekstra godt af fine B&G platter - god fest!

    - Anne

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net